Followers

Friday, August 12, 2011

Maduku...

Maduku..

Yea, madu memang manis. Hari-hari minum madu pun takkan boring. Tapi, maduku dah habis...T_T

Produk madu ada bermacam-macam jenis. Ada madu ternakan ladang tempatan dan juga import, ada juga madu asli contohnya madu tualang. Antara banyak-banyak madu, madu tualanglah yang paling manis!^__^

Tapi kan, madu tualang ni boleh tahan mahalnya. Sekali je saya beli produk madu tualang ni. Memang manis. Selepas tu, habis. Saya berkira-kira nak beli produk madu tualang lagi, tapi memikirkan kewangan sekarang, saya 'turunkan taraf' ke madu asli Borneo. Manis juga, tapi tak semanis madu tualang. Dan bagi saya, madu yang paling tak manis (jika dibandingkan dengan madu yang lain) (Sebab bagi saya, madulah hidangan yang paling manis!) ialah madu import. Contohnya madu dari negara luar yang berharga RM6.90 tu. Selain sangat cair, rasanya kurang manis berbanding madu lain.

Madu.... Esok jelah saya keluar mencari madu. Bukannya di pokok-pokok, cari di kedai yang menjual ubat-ubatan atau mana-mana supermarket. Yaa, saya lebih suka minum madu berbanding air bikarbonat. Huhu...

Madu Tualang : Madu termanis yang saya pernah minum!^__^




Di atas ni pula ialah madu kegemaran saya : Organic A.Mangium Honey (Keluaran Borneo Sarawak). Manis.... =)


._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^