Followers

Sunday, October 31, 2010

Hello Dangdut!!^_^

Letih study, tengah berehat, tiba-tiba teringat masa kecik-kecik dulu.. Semasa sekolah rendah dulu, saya selalu membuat persembahan menari.. Salah satunya ialah membuat tarian berasaskan lagu.. Lagu tradisional, muzik tradisional, termasuklah lagu dangdut! Teringat pula lagu Hello Dangdut yang dinyanyikan oleh 3 penyanyi cilik pada masa tu, sekarang dah besar kot.. Nama mereka ialah Saskia, Geofani dan Angi dari Indonesia.. Best juga lagu tu.. Saya dan adik perempuan saya suka lagu tu.. Dulu kan guna kaset je, kami selalu mainkan lagu tu.. Sekarang dah entah kat mana kaset tu,.. Selain Hello Dangdut, lagu-lagu lain seperti Permen Karet, Syurga Dunia, dan banyak lagi tajuk lain yang saya dah lupa. Huhu...

Lirik lagu Hello Dangdut
(saya salin sendiri sambil mendengar lagu, tak tau betul tak)

Hello
Hello
Do you like dangdut?
Yes, I like dangdut,
Come on!

Hello, hello, hello

C/o
Yang, yang, yang digoyang yang (digoyang)
Dut, dut, dut, ayuh kita berdangdut (berdangdut)
Yang, digoyang, digoyang yang (Yang, digoyang, digoyang yang)
Yang, digoyang, digoyang yang (Yang, digoyang, digoyang yang)
Dangdut
Dangdut
Dangdut
Dangdut hey!!!

Ayuh kawan-kawan gembira bersama
Ayuh kawan-kawan berjoget bersama
Hilangkanlah keluh kesah yang ada
Denganlah riang gembira

....
....
Ini dangdut asli dari Indonesia
...
(yang lain-lain saya tak dapat nak dengar sangat..:P)

Hello, hello, hello....

C/o

._.





No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^