Followers

Friday, August 12, 2011

Gambar Sewaktu Kecil-kecil Dulu

Belek-belek gambar lama... Baru saya sedar, begitu besar perubahan pada diri saya.. Tapi dah lama dah saya perasan, semasa saya baby, saya sangat comel..;p










 Mak kata, sewaktu saya kecil dulu saya tak banyak ragam. Kurang menangis, senang dilahirkan.. Saya dilahirkan di rumah je, di Kampung Segong. Masa tu mak baru balik dari mengajar. Masa tu dia mengajar di SK Apar. Dan dia berjalan kaki, sangatlah jauh. Saya dilahirkan pada waktu tengah hari, kelahiran saya disambut oleh mak cik saya iaitu Mak Sem. Heheh.. Gambar di atas tu, saya didukung oleh mak saya. Tapi saya tak tahulah di mana tu. Mak saya masih slim lagi tu, maklumlah baru melahirkan anak kedua iaitu saya. ;p
Yang ni berusia berapa bulan ow? Lupa nak tanya mak. Masa ni la saya sangat comel..>_<
Mak kata saya menjadi kegemaran semua saudara-mara di kampung. Saya dipeluk, digigit, didukung ke sana ke mari. Saya juga sangat peramah (tak mudah menangis..;p)
Tapi sayang, gambar-gambar ni dah banyak yang rosak owh.. 
Dan ada juga yang dah hilang. Banyak lagi gambar saya lebih 'gemuk' daripada gambar di atas ni, tapi tak tahu mana perginya. Minta maaf ya, seksi sikit.

Waktu ni, saya menjadi sangat aktif. Berlari ke sana ke mari bersama si abang. Tapi kalau disuruh bergambar, saya hanya akan berdiri kaku dengan senyuman macam tu je. Hampir kesemua gambar masa kecil, senyuman saya sama je. Tapi takpa, asalkan senyum ikhlas. Hehe.. Gambar di atas ni, kepala nampak macam besar je. Dan kulit agak gelap. Tapi apabila dah besar, transform!!!




Yang ni pula gambar kami 4 beradik. Dari kiri, saya, adik bongsu lelaki (Papo), di belakang ialah si abang (Ady podi) dan baju merah yang mekap tebal tu ialah adik perempuan (Kakuong). Mak kata, saya suka jadikan Kakuong sebagai bahan eksperimen, mekap dia tebal-tebal dengan gincu tebal, bedak tebal. Kecil-kecil dah pandai mekap. Haha... Kesian Kakuong selalu dibuli. ;p

Banyak lagi gambar yang lain. Ada juga gambar saya menangis, buruknya!! Tak nak la saya upload di sini, buat malu je. Hehe..

Mak kata, kalau kita nak dapat anak-anak yang comel kelak, kita tak boleh nak kutuk orang. Elakkan bercakap buruk mengenai orang, dan sentiasa tabahkan hati. Kami adik-beradik kebetulan dua lelaki, dua perempuan seperti mana kemahuan mak saya. Dia kata, semasa mengandung tu, dia banyak yakin dengan naluri dia. 

Contohnya, semasa mengandungkan Ady, dia akan berkata "Ini mesti bayi lelaki kelak." Giliran saya pula, "Ini mesti bayi perempuan kelak."
  
Apapun, doa seorang ibu sentiasa dimakbulkan. Kini, kami 4 beradik semua dah besar. 24 tahun, 22 tahun, 20 tahun, 18 tahun. Mak sekarang berusia 47 tahun, bapa pula berusia 51 tahun. Separuh abad dah.. Haha.. 

Sekarang.... Bersedia untuk tidur!! Bangun pagi esok, nak buat kerja. Saya tak balik kampung hujung minggu ni. T_T




No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^