Followers

Wednesday, August 17, 2011

Menangani Karenah Murid

Sinonim dengan kanak-kanak, mereka sememangnya suka bermain. Permainan memang berguna, dapat mengembangkan kognitif dan menggerakkan psikomotor kanak-kanak.

Masalahnya sekarang, di sekolah.. Murid suka bermain kan? Pada waktu rehat, mereka akan bermain. Berlari, bergurau, berkejaran.

Kesannya,...
Kepala berdarah. Tangan berdarah. Kaki berdarah. Dan..

Saya pula, sebagai bakal guru, kelemahan saya ialah saya pantang tengok darah. Baru tadi saya tengok belakang seorang murid berdarah akibat terkena cermin pecah. Kepala saya mula berpinar-pinar.

Kesimpulannya,.. Saya susah hati kalau menghadapi perkara macam ni kelak. Apapun, perkara tersebut sebenarnya boleh dielakkan. Ya, budak memang suka bermain. Huhu..

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^