Followers

Thursday, August 11, 2011

Rusuhan Di London

Terkejut juga apabila saya mendengar berita mengenai rusuhan di London. Dan seorang rakyat Malaysia mendapat kecederaan yang boleh dikatakan meninggalkan kesan, iaitu patah rahang. Apa agaknya punca rusuhan tersebut? Adakah harga barangan akan meningkat ekoran daripada kejadian tersebut? Lebih-lebih lagi negara Barat merupakan penentu ekonomi. Rasanya tak mengganggu kenaikan/ penurunan harga kot. Harap-haraplah.. Apa agaknya punca rusuhan tersebut ooo?? Dah jumpa dah. Saya jumpa di sini.

  1. Bermula dengan satu protes kecil secara aman dipinggir kota London di Tottenham, Sabtu lalu, berpunca seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.
  2. Lepas tu, protes bertukar menjadi rusuhan dan merebak ke seluruh kota itu sebelum ke tiga bandar raya utama iaitu Birmingham, Bristol dan Liverpool, semalam.
  3. Perkhidmatan Ambulans London merawat 16 mangsa rusuhan, 15 daripadanya dimasukkan ke hospital, manakala polis menangkap 334 orang dan mendakwa 69 lagi atas pelbagai kesalahan.
  4. Seorang pelajar Malaysia mengalami patah tulang rahang dan gigi selepas dibelasah sekumpulan perusuh ketika keluar membeli juadah berbuka puasa.

Kesian.. Semoga keadaan di sana kembali aman. Dan semoga rakyat Malaysia di sana tidak diapa-apakan lagi lepas ni...

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^