Followers

Thursday, June 21, 2012

Kamu Yang Tak Mengerti...

Selamat petang semua..

Hari ini memang sibuk dengan ceramah pada sebelah pagi, dan taklimat pada sebelah petangnya. Ceramah yang melibatkan integriti, dan taklimat pula berkenaan kajian tindakan. 

Saya ingin menyatakan sesuatu kepada seseorang.. Tapi tak tahu bagaimana. Entah kenapa saya rasakan, kalau berterus-terang salah, tak berterus-terang pun salah juga. Berterus-terang, orang kata saya ni bermulut jahat. Tak berterus-terang, dikatanya mengumpat pula. Dan rasa tak puas hati pun ada. 

Sememangnya semester 8 ini semester terakhir di sini. Semua orang tak ingin ada masalah, saya sendiri pun begitu. Seboleh-bolehnya saya ingin 'hidup senyap-senyap' tanpa mencipta sebarang masalah ataupun sengketa. Saya dah melihat banyak sengketa yang berlaku. Selepas itu saling hipokrit. Tak dinafikan saya sendiri pun menjadi hipokrit. Kenapa? Kononnya untuk menjaga hati...

coba kau dengar
coba kau coba
diam bila ku coba
untuk berbicara dengan kamu
pernahkah kau anggap
bila ku perlu tuk meluahkan rasa hati

Kalau saya meluahkan rasa tak puas hati, salah. Kalau saya cakap belakang, lagilah salah tau... Apa agaknya perasaan kamu yang suka bercakap belakang tu - Mendapat tahu bahawa si dia itu bercakap belakang mengenai kamu? Mestilah kamu sakit hati kan? 

Kamu tak mengerti.. Kamu tak alaminya.. Takpa, kalau kamu dah dapat surat tawaran posting nanti, kamu akan alami yang lebih susah daripada itu. Bersenang-lenanglah kamu sekarang. Sekarang kamu di atas, tak semestinya kamu akan di atas selama-lamanya. Sekarang orang pandang tinggi kamu, tapi kalau orang tahu perangai sebenar kamu, hmmm...

Okey, begitulah luahan hati saya.. Terima kasih kerana membacanya..=) 

._.

2 comments:

  1. jauhi dari orang yang bermasaalah macam ni..

    ReplyDelete
  2. mcm mana saya nak jauhinya kan,
    kalau hari2 saya pandang muka dia...
    huhu...
    sabar jelah saya...

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^