Followers

Wednesday, July 11, 2012

Cukuplah Dengan 'Manjamu' Itu...

Ini sekadar luahan hati saya. Bukannya sindiran, umpatan ataupun apa-apa jelah yang sama waktu dengannya. Bagi yang terasa tu, saya harap awak cuba imbas kembali...

Saya dah cukup memberikan tugas yang senang kepada awak, saya pula melakukan tugas yang berat. Kita dah bersetuju dengan pembahagian tugas tersebut. Saya berlari ke hulu ke hilir, berteriak sana-sini, 'bertanggungjawab ke atas apa yang dah berlaku'.. Tapi, saya tak tahulah sama ada awak sedar atau tidak dengan kesusahan yang saya alami.

Tugas awak senang saja, tak banyak. Kiranya, tugas saya = 60%, tugas awak = 40%. Secara analoginya, saya berlari. Awak pula cuma berjalan. Tugas saya, saya buat semua. Tapi apabila dah sampai tugas awak, awak mengharapkan saya?

Saya cukup letih. Saya bukan robot. Saya pun ingin duduk selesa di bawah teduhan macam awak. Kita sama saja. Lainlah kalau awak bos, saya kuli awak. Saya boleh terima. Ini tak, kita sama. Tapi? Cuba imbas kembali kerja yang kita buat sama-sama. Saya tak mengutuk okey, saya cuma harap awak faham. Sekian..

._.

8 comments:

  1. lebih tu Allah yang bayar...sabar k

    ReplyDelete
  2. Ya, bersabar jelah...
    walaupun hati sedih sebab tak dihargai...

    ReplyDelete
  3. fight for our right.. bukan niat utk bergaduh, tp sekurang2nya org tahu yg kita tidak boleh ditindas sesuka hati.. (saya pun kt ofis kdg2 alami hal yg sama, letih kan)..
    ~baby follow ini~

    ReplyDelete
  4. Susah juga kalau berterus-terang..
    pihak di sebelah tak nak berterus-terang..
    lagi merumitkan keadaan..
    cukuplah sekadar luahan hati di sini..
    Thanks ya, sebab follow dan membaca luahan hati sy ni..=)

    ReplyDelete
  5. sabar ja la..kita umpama timun, menggelek pun hancur, digelek lagi hancur...

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^