Followers

Tuesday, August 7, 2012

Encik Kamus Yang Berjasa . . .

Selamat pagi ~

Di sini saya nak kongsikan buku yang banyak berjasa kepada saya, iaitu Kamus Dewan Edisi Ketiga dan Kamus Dwibahasa Oxford Fajar. Saya suka membaca, tapi suka membaca kamus la.. Membaca buku, membaca di internet.. Kalau ada perkataan yang saya tak faham, kamus la yang menjadi rujukan saya. Guna bila perlu saja. 

Kamus tu, saya beli guna Baucer Buku 1Malaysia tu.. RM200, banyak tu.. Banyak juga buku yang saya beli. Buku rujukan, alat tulis, buku-buku untuk budak (kebetulan saya menjalani praktikum semasa adanya baucer tu) serta bahan bantu mengajar seperti kertas kosong, kad manila dan pen marker. Ada juga la komik yang saya beli. Komik Ikhtiar Hidup tu.. Tau tak komik tu??=p

Tapi, tetap juga kamus yang banyak berjasa! Setiap hari saya menggunakan kamus. Hehe..



Terima kasih encik kamus ~

._.

3 comments:

  1. skrg ni da guna kamus digital je.. ^_^

    ReplyDelete
  2. Aduh..zaman menggunakan kamus dah berlalu..tapi kamus Oxford tu ada dalam timbunan kotak buku dalam stor umah lama di kg..

    ReplyDelete
  3. Nadia Elena : dah uninstall sb dh expired...=D

    En.Zaharin : hehe...sy masih guna tau...=p

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^