Followers

Thursday, November 8, 2012

Hari Makan-makan!!!

Hai! Selamat petang.. 

Kali ini saya ingin mengabadikan gambar-gambar kenangan semalam. Sebabnya, saya tak tahu bila lagi kami akan bersama seperti ini. Dah nak masuk alam pekerjaan kan..=)

Pertama, Majlis Makan Tengah Hari Bersama Staf Perpustakaan IPGKTAR. Terima kasih kerana belanja kami.. Kami memang ahli yang setia.. Hihi..

Dari kelas kami seramai enam orang..=)

Makanan saya!!

Makanan saya dari sudut lain. Nampak tak kulit itik tu??? Haha..=p

Rojak rojak rojak.. Nyum nyum nyum!!!^^

Sebelum makan, kena makan tembikai dulu...=)

Staf perpustakaan IPGKTAR yang disayangi..

Lagi staf perpustakaan IPGKTAR yang disayangi..=)

Seorang bekas murid saya semasa praktikum. Anak Puan Habibah Noor Laili (saya panggil dia Pipi je.. Hihi)

Tisu hotel tersebut. Nak bawa balik, tapi tertinggal kerana seronok ambil gambar makanan. Huahaha!!

Kia Forte kot.. Sorry ye tuan punya.. Sekadar menganyam impian..=p


Seterusnya, balik dan berehat. Pada sebelah malamnya pula, selepas maghrib tiba-tiba mendapat panggilan telefon dari rakan sekelas. 

Mr.A : Nak pergi makan steamboat tak?
Saya : (Maklumlah tak pernah pergi makan steamboat kan, saya pun jawab laaa) Nak!!!!
Mr.A : Kalau nak, ajak lagi perempuan kelas kita yang lain. Kita pergi beramai-ramai.

Malangnya tak ramai sangat yang nak ikut. Rancangan yang lambat sangat dirancang. Tapi demi tekak seorang rakan sekelas yang disayangi, kami penuhi hasratnya. Hihi... 

Jadi, makan-makan yang keduanya ialah steamboat! Tapi saya tak tahu apa nama tempat tu. Tak biasa.. Hehe.. Jom lihat gambar kami!
  

Bergambar dahulu sebelum isi perut!=p

Fairol ni sebenarnya nak bergambar dengan adik junior kat belakang tu.. Hahaha... Agak jauh kami cari steamboat, masih juga ada pelajar IPGKTAR..=D

Untuk semua makanan yang kami makan ni, kami bayar RM17 sekepala..=)




Nampak tak yang merah-merah tu?? Daging biri-biri... Terliur pula.. Ishhh... Ada beef dan kambing juga tau..=)


Inilah orangnya yang kepingin tu..=)

Selepas makan panas-panas, sejukkan perut dengan aiskrim pula!
   
Gambar-gambar yang lain tak dapat diupload atas permintaan pihak tertentu. Hihi.. Apapun, keesokan paginya memang banyak hasil pelaburan saya. Aduiii....

._.

20 comments:

  1. Sedap nyeee makanan tuuuu.. ;(
    jealous nieee..

    ReplyDelete
  2. Hi teacher!

    What goes up must comes down,
    What goes in must comes out.

    No, i'm not talkin' about your p00ping investment.

    Let's bid farewell and move on. C'mon you can do it teacher!

    BTW a bit suprised you're quite ferocious eater. Remember be thankful to the One, Who provide you with rizq.

    May He lead you to truthful path.

    P/S you remind me of another girl who proud with her 'investment' hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai!
      lama dah encik azlan tak komen sini..=)
      selalunya saya tak makan banyak..
      tapi rezeki dah ada depan mata..=p
      (lunch library tu dibelanja oleh ketua staf)
      hihi..

      malamnya pula, taklah banyak sangat yang saya makan.
      cuma makan biri-biri je..
      jarang makan biri-biri tau...

      betul tu encik azlan,
      what goes in must comes out..
      saya teringatkan pelaburan saya..
      hahaha...=D

      Delete
  3. Replies
    1. ya first time kmk..
      nang xtauk pa-pa eh..=p

      Delete
  4. Memang hari menternak lemak kan. Btw, Mieya tak pernah makan daging itik lagi.

    ReplyDelete
  5. perghh! nyam li jak makanan tak org ya eh

    ReplyDelete
  6. amboi meriah nyer dengan makanan!!!

    ReplyDelete
  7. My PC down for couple of days infected by virus. I manage to clean it up. Then run some test to determine if any remnants left.

    So i can't drop any comments here or anywhere.

    I loves steamboat especially chinese style soup. Tomyam style also okay but chinese soup in better. What can i do, my mom is chinese lol. It's in my genes.

    Johnny's have great steamboat. Just google it leh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala, nenek saya pun cina juga..
      dan kami bidayuh memang selalu makan makanan cina..
      makanan cina dan makanan melayu,
      masing-masing ada kelebihannya..
      nyam nyam nyam..=)

      dah google image johnny's steambot tu..
      pelbagai jenis!!!
      tapi tak sanggup tengok lama-lama..
      lapar jadinya..
      hihi..

      Delete
  8. So when you get to know about your posting?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami belum ditemu duga lagi..
      selepas temuduga baru kami tahu..=)

      Delete
  9. tq komen ke Laman Pesona, seronok makan2 bersama2 teman..sedap2 pula tu bro! hehehe...

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^