Followers

Saturday, May 18, 2013

Kerap Mengigau Tak?

Selamat pagi dan salam muhibah semua.. :)

Liya nak tanya, pernah mengigau tak? Liya ingin berkongsi dengan pembaca, Liya selalu juga mengigau sebenarnya.. Hihi.. Kadang-kadang mengigau bercakap, kadang-kadang ketawalah, adakalanya marah-marah dan pernah juga Liya menangis dalam tidur.. 

Mengigau merupakan perbuatan separa sedar yang kita lakukan semasa tidur. Mengigau ni boleh dikatakan mainan tidur. Jadi, kita tak boleh nak mengawal 'igauan' kita ni. Haha..

Dalam keluarga Liya, bapa Liya kuat mengigau. Begitu juga dengan adik perempuan Liya. Adik perempuan Liya tu lagi la teruk, sebab dulu dia pernah mengugau berjalan.. Ish.. Liya tak tahu, adakah mengigau ni merupakan 'penyakit keturunan'??

Orang kata, kita mengigau sebab tak basuh kaki sebelum tidur. Tapi Liya memang akan basuh kaki sebelum tidur tau.. Huhu.. Liya fikir, mungkin juga emosi seharian kita yang mempengaruhi 'igauan' kita tu.. Entahlah..

Liya buat entri pasal mengigau ni sebab Liya ada mengigau awal pagi tadi, pukul 3 lebih macam tu. Liya marah-marah sampai baling bantal.. Haha.. 

Selamat berhujung minggu!! ^^

._.

9 comments:

  1. It's kind of sickness either cause by physical conditions or more commonly cause by jinn. Both cases are treatable. This jinn also able to cause the descendants of the person they used to harm as you described.

    There's some verses or dua which can be recited before going to sleep or after suffering from nightmare/sleepwalking/incubus when we woke-up.

    It can be avoided by reciting some verses. But i'm not sure if you able to recite it, let alone to gain benefit from such verses.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the info..
      Mengigau ni, kalau dibiarkan boleh jadi teruk tak?
      Huhu..

      Delete
  2. Haha
    Teringat kat housem8 akuu... dia pun slalu mengigau!

    ReplyDelete
  3. Housem8 aku pun slalu mengigau ... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya?
      tentu kosaerer terkejut kan?
      hehe..

      Delete
  4. Bapak mewk kuat gigow.. Kadang-kadang pande tengking owg time tido. Tekejut kamek.. Hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish ish ish..
      nang xpat tdo mun orang kuat ngigow tok.
      haha..

      Delete
  5. ain tak ngigau tapi sleep walking tau!

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^