Followers

Tuesday, September 29, 2009

Cerita Yang Mengasyikkan.....

Petang itu aku duduk-duduk sambil melayari internet dalam bilik asrama.Kemudian aku terdengar suara seseorang memanggil aku. Rupa-rupanya Tashia, kawan lamaku semasa di sekolah menengah.

"Tibe,dulu kamu pernah pinjam mekanikal penselku. Boleh x kamu kembalikan sekarang?"
Aku berasa hairan. Sejak bila aku pinjam mekanikal pensel dia pula? Aku menggeleng seraya berkata, "xda pun pensel kamu kat aku. Aku x pernah meminjam penselmu."

"Ada..." Jawabnya dengan wajah yang sinis. Aku menjadi marah lalu mengambil kotak penselku dan membaling ke arahnya. Nasib baik dia sempat mengelak. Kalau dia tidak mengelak, pasti akan mengenai kepalanya.

"Kamu ni, sebarang tuduh tau!" Marahku. Kemarahanku membuak-buak, hinggakan aku mengambil sebatang pensel lalu mematahkan pensel itu. Kemudian,datang seorang kawan lalu mengajak Tashia pergi dari situ. Tashia pun beredar dan tinggallah aku seorang di sana. Aku mengisytiharkan permusuhan antara aku dan dia petang itu juga.

Beberapa hari selepas itu, aku mencari abangku, Ady di pasar malam MJC. Aku ternampak dia berjalan diiringi/dijaga oleh dua orang sahabatku, Cecey dan Lala. Apakah sebabnya, aku pun tak tahu. Kemudian, aku mengajak abangku berjalan-jalan. Mujur Cecey dan Lala membenarkan. Kami berjalan menyusuri pasar malam tetapi tiada apa-apa yang kami beli. Tiba di sebuah gerai, aku ternampak ibu bapa Tashia. Mereka menegur aku tetapi aku tidak menjawabnya. Ketika itu abangku tengah tawar-menawar sesuatu barangan dengan apek gerai itu. Selepas membeli barang itu, abangku mengajak aku balik.

Sampai di rumah, kami duduk di bangku panjang sambil berbual-bual berkenaan Tashia. Aku bercerita dengan penuh rasa marah dan tidak puas hati. Abangku pula menasihatkan aku. Untuk pengetahuan semua, bangku panjang yang kami duduki tersebut boleh terbang kalau kami menggerakkan sayapnya. Aku namakan bangku panjang itu sebagai 'Aircratf' sebab ianya terlalu ringan. Jadi, sambil kami bercerita, kami terbang menggunakan bangku panjang itu. Saya berasa mual kerana pergerakan bangku tersebut yang kurang stabil. Namun begituami tidak jatuh.

Tidak lama selepas itu, ibu aku sampai di rumah. Dia memanggil-manggil nama aku dan abangku. Abangku pun mengajak aku menghentikan penerbangan kami dengan cara mengipaskan tepi bangku itu. Aku pun mengipaskan tepi bangku itu dan secara perlahan-lahan,kami mulai mendarat. Tetapi, abangku tiba-tiba mengipaskan secara laju. Oleh itu, kami mendarat secara kasar dan abangku jatuh ke lantai. Nasib baik aku tidak terjatuh dari bangku tersebut. Ibu ku terkejut melihat kami jatuh dari langit.

Wawawa....mimpiku terjejas kerana bunyi alarm clock mengganggu, pukul 6.30. Nampaknyaaku perlu bergegas bangun mandi kerana kebelakangan ini masalah ketiadaan air semakin menjadi-jadi. Huhu..... Mimpi je yea....;)

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^