Followers

Wednesday, April 21, 2010

Pisang Sungguh Berkhasiat!

Sejak dari semalam, saya tiba-tiba mengidam nak makan buah pisang. Sayangnya pasar tamu tak buka, dan pisang yang dijual di tempat lain agak kurang segar kerana dah lalu masak dan ada pula yang masih hijau sangat. Tadi saya keluar lagi cari pisang di DI, tapi tak juga jumpa-jumpa. Kecewanya... Tak tahu lagi nak cari kat mana, terpaksa tahan jelah keinginan ni, esok lusa balik kampung dapat juga makan pisang.. Huhu...

Di sini saya sertakan khasiat buah pisang. Ibu saya suka makan pisang, boleh dikatakan tiap-tiap pagi dia makan pisang sebelum pergi kerja. Saya sendiri pun, kalau ada pisang, saya akan makan pada waktu pagi dan saya dapat menahan rasa lapar sehingga ke tengah hari. =)

Khasiat Buah Pisang

1. Kemurungan

2. PMS

3. Anemia

4. Tekanan darah

5. Mencerdaskan otak

6. Penghadaman

7. Mabuk akibat minuman keras

8. Heartburn

9. Morning sickness

10. Gigitan nyamuk - kulit pisang

11. Saraf

12. Ulser

13. Pengawal suhu badan

14. Perokok

15. Stress/Tekanan

16. Ketuat - kulit pisang

17. Buah kegemaran - Saja je tambah..=p

Rujukan : Nak baca secara lebih lanjut, pergi ke http://pakarhowto.com/rahsia/rahsia-khasiat-buah-pisang.html
Semoga berjaya! =)

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^