Followers

Friday, March 4, 2011

Semalam dan Hari Ini

Semalam, kelas kami PISMP 1109 Pengajian Sosial menjalankan program BIG Benchmarking di Kolej Datu Patinggi Abang Haji Abdillah atau lebih dikenali sebagai DPAH Abdillah di Petra Jaya, Kuching. Seronok, banyak pengalaman baru yang dapat saya kutip dan jadikan sebagai idea untuk memperbaiki diri saya sebagai bakal guru.

Malam semalam, saya makan tuna tin tu, yang dicampur dengan minyak matahari. Saya makan macam tu saja, tapi lama-lama saya rasa loya sebab berminyak sangat! Selalunya pun saya makan tuna tin tu tanpa bread. Tetapi kali ini, disebabkan tuna tu dicampur minyak matahari (resepi baru agaknya). Dan rasa loya, mual tersebut semakin teruk! Nasib baiklah roommate saya masih di luar, jadi saya pun kirimlah minta dia beli somboi. Haha.. Eh eh, saya tak mengandung tau... Tapi gara-gara minyak matahari tu, saya mual pula.

Pagi ini, awal pagi, saya dikejutkan pula dengan cerita kes kecurian yang berlaku di paras 3 blok D ni, pencurinya sudah ditangkap. Dan memang pencuri tersebut sudah mengaku. Ish ish ish... Bakal cikgu pun mencuri. Memalukan institusi perguruan ni je. Dan memalukan diri sebagai seorang bakal guru. Apa-apapun, semoga dia insaflah.

Tengah hari nanti, saya nak balik Bau. Nak ambil baju yang diorder orang. Lama dah baju tu sampai, tapi saya sibuk sepanjang minggu ni. Kepada para pelanggan saya, saya minta maaf yea. Nanti saya bagi baju-baju anda. Semoga ceria selalu! =)

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^