Followers

Wednesday, August 24, 2011

Majlis Berbuka Puasa

Salam sejahtera semua.. Semoga hari anda hari ini lebih baik daripada semalam, dan hari esok lebih baik daripada hari ini.. =)

Hari ini, saya menghadiri majlis berbuka puasa di SK Dato' Mohd Musa, Kota Samarahan iaitu tempat saya praktikum sekarang ini. Jadi, memang puasa penuh la saya hari ni. Orang bangun sahur, saya turut bangun sahur. Dah dengar azan Subuh, saya berhenti makan. Akhirnya, saya berjaya juga berpuasa hari ni. Hehe..

Kenapa saya ikut berpuasa? Saya rasa lebih bermakna jugalah, dapat juga merasai macam mana umat Islam berpuasa. Yang ini bukanlah kali pertama saya berpuasa, tapi kali ini lebih bermakna kerana dapat berbuka bersama guru-guru di sekolah tempat saya praktikum. Rasa hubungan bertambah lebih erat dan selesa duduk makan bersama mereka, walaupun seorang rakan praktikum perempuan tidak dapat datang. 

Ada juga anak murid saya merangkap anak cikgu di situ. Ada jugalah teman saya duduk makan. Ingatkan saya akan duduk sorang-sorang, rupa-rupanya saya dapat juga membiasakan diri duduk-duduk makan bersama guru-guru di situ. Iyalah, saya sebenarnya seorang yang pemalu.. Tapi lama-lama kalau dah biasa, saya akan banyak bercakap atau bercerita. Walaupun tadi dalam kelas tadi, ada budak cakap, "Cikgu, boringlah cerita hantu cikgu tu..." Cis!!!



 Teman setia.. Comel dan manja..=)

 Gambar ini saya zoom je dari jauh..




._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^