Followers

Tuesday, February 28, 2012

Bilik di Hostel Unimas. 'Cantik'!!!

Pada minggu lepas, adik saya mendaftarkan diri di pejabat asrama selepas 2 bulan bercuti (kalau tak silaplah). Apabila dia semak-semak nama, alangkah bertuahnya dia mendapat bilik untuk 2 orang. Kalau sebelum ni, dia tinggal di bilik yang menempatkan 3 orang dalam 1 bilik, dan sangatlah sempit. Besar lagi bilik di asrama saya ni. Dengan penuh rasa bersyukur, kami terus ke bilik adik saya tu. Tapi, agaknya 'susu dibalas dengan tuba'?? =D








Apa yang ada di situ?
~ baju yang tak dibasuh
~ pakaian dalam yang dah berkulat
~ tuala wanita yang dah dipakai (memalukan!!!)
~ tilam busuk
~ puntung rokok
~ kosmetik seperti gincu, minyak wangi dan pensel mata
~ contact lens 
~ sisa-sisa makanan dan minuman 
~ buku rujukan
~ kain tudung dan sejadah!!! (mencemarkan nama agama saja)
~ bau yang... Entah, tak dapat nak disebut melalui kata-kata.
~ benda-benda pelik.

Kalaulah kami masih mengamalkan ilmu yang tak elok, dah lama kami kenakan ilmu terhadap orang yang meninggalkan bilik ini.  Tapi, semoga mereka mendapat balasan yang setimpal kelak. Memalukan nama orang terpelajar!

Untuk pengetahuan semua, kami sudah membuat laporan. Tapi, nak tahu tak apakah jawapan pihak pengurusan hostel? 

"Mereka sudah tak tinggal di hostel lagi. Kami tak dapat buat apa-apa."

TAK DAPAT BUAT APA-APA?? Kan mereka masih belajar di situ? Susah ke nak cari mereka dan kenakan tindakan terhadap mereka? Adik saya sampai termuntah semasa membersihkan bilik tu tau!!!

Kesimpulannya, di mana-mana pun terdapat orang seperti ini. Tak kira di kedai makan ke, bilik sewa ke, ataupun di bilik hostel IPT!

._.

4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. eeiii teruknya prangai..xde class lgsg sbg siswa

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^