Followers

Thursday, February 23, 2012

Sepupuku Dah Pergi Jauh....

Baru tadi mak saya telefon. Dia memberitahu saya, sepupu saya yang sudah lama menderita kanser payudara meninggal dunia awal pagi tadi. Pukul 4 pagi macam tu. Saya rasa sebak.. Baru minggu lepas kami melawatnya, tapi keadaannya memang lebih teruk berbanding tahun lepas. Sebelum ni dia berisi, tapi semenjak menderita kanser tersebut, badannya semakin kurus. Lebih memilukan apabila saya teringatkan anak-anaknya yang masih kecil.. 3 orang anaknya. Mereka sudah tiada ibu lagi.. Kini, mereka cuma mengharap kasih dari ayah, datuk, nenek dan pak cik mak ciknya sahaja. 

Kanser payudara memang ditakuti semua wanita. Kerana penyakit tersebut, ramai yang kehilangan orang tercinta. Tapi ada juga yang berjaya sembuh kerana dapat dikesan awal. Wanita sekalian, jagalah makan, sentiasalah membuat pemeriksaan walau hanya memeriksa sendiri.

Saya berharap rohnya bersemadi dengan tenang. Esok dia akan dikebumikan di Kampung Serasot, Bau. Bapanya orang kampung tu. Mak saya kata, "Ada juga baiknya dia pergi, dia dah lama menderita penyakit tersebut." Tapi saya kasihankan anak-anaknya! Mereka masih kecil dan memerlukan belaian kasih sayang daripada ibu mereka...='(

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^