Followers

Tuesday, May 29, 2012

Semakin Dekat Pilihanraya,

Semakin rancak pembangunan! Inilah yang saya suka. Hehe..
Jalan singkat ke kampung saya pun dalam proses untuk dibaiki sekarang ni. Best!^__^


Selamat pagi semua~~

Pilihanraya semakin dekat kan? Anda semua sudah mendaftar ke belum? Saya? Sudah.. Awal tahun ini saya mendaftar. Kononnya nak menjadi warganegara yang bertanggungjawab. Tapi saya memang nak berkhidmat sebagai rakyat Malaysia yang setia la.. Haha..

Pilihanraya kali ini merupakan kali pertama saya mendaftar sebagai pengundi. Selalunya sebagai pemerhati je. Tak pun, cakap-cakap nak sokong siapa. Kalau sebelum ni, saya tak ingin nak mandaftar pun. Tapi atas rasa tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia, saya gagahkan diri pergi ke pejabat pos, beratur dan mendaftar. 

Pernah sekali join sembang-sembang orang kampung di kedai makan. Mereka tanya mak saya, 

"Cikgu, kenapa kalau kita mengundi tu mesti tulis 'x' pada calon yang kita mahu?"

Saya terfikir juga. Kalau di sekolah, kalau tanda 'x' maknanya jawapan salah. Kalau mengundi, kenapa tak tanda 'betul'?

Tanda begini ya..

Bukan begini. Undi rosak nanti. Hehe..

Agaknya, undi rosak sebab para guru tanda 'betul' tak? =D

._.

3 comments:

  1. kmk pun terpkr juak bh.. pahal tanda salah ow.. mcm keliru bila nak undi takut salah haha

    ReplyDelete
  2. mena juak ow. kenak tanda X...pa tanda betul...bok tanda namanya. hehehe

    ReplyDelete
  3. Hahaha..
    tau xpa..
    jgn salahkan cikgu ar mun undi rosak..=D

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^