Followers

Wednesday, May 30, 2012

Siapa Tahu Raja Sarawak Angkat Tangan

Saya tak tahu yea, jadi saya tak angkat tangan.=p

Selamat pagi semua ~ ~

Tahu tak siapakah yang memerintah Sarawak? Sebenarnya, Sarawak tiada raja, tapi Sarawak mempunyai Yang di-Pertua Negeri yang mengetuai negeri ini. Dah tahu dah? Bagus..=)

Hari ini saya buka Kosmo! Online dan melihat gambar Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim. Lepas tu, saya teringat yang Sarawak tiada raja. Saya cuma ingat muka Ketua Menteri je, Taib Mahmud serta isterinya yang jelita.. 

Ini bukan Taib Mahmud ya, ini ialah Tengku Mahkota Johor

Tengku Mahkota di atas menjadi popular selepas ayahandanya Sultan Johor berjaya membida plat kenderaan bernombor WWW 1 dengan harga RM520,000. WOW! Bukan RM520 yea, tapi RM520,000. 

Takpalah, mungkin hobi mereka. Macam saya, hobi saya tidur. Saya sendiri pun, kalau beli kereta kelak saya nak pilih nombor kenderaan sendiri. Tapi tak mampulah nak beli semahal tu.

Balik kepada Yang di-Pertua Negeri Sarawak, beliau bernama Tun Datuk Patinggi Abang Haji Muhammad Salahuddin. Hafal, jangan tak hafal. Haha!

Semoga panjang umur..=)

._.

2 comments:

  1. tengku mahkota johor ya lah gerek artis fazura nak? kelassss fazura ow. anak raja tueeee :P

    psstt..kenak sarawak xda raja ow?

    ReplyDelete
  2. bena juak..
    patut la mek tangga muka laki ya cm kenal jak.
    gerek fazura duhal..
    hihi...
    bagus juak srwk xda raja...
    mun ada.....=x

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^