Followers

Monday, September 10, 2012

Jom Makan Buah Plum!


Selamat petang ~!

Masih mengantuk ke? Bangun, bangun, bangun... Saya nak tanya, pernah makan buah plum tak? Selalu? Wah.. Saya pula, pertama kali makan buah plum pada tahun ini. Tapi lupa la, pada bulan apa. Harga buah plum di sini, RM13-15 sekilo. Boleh tahan mahalnya kan? Tapi rasanya manis. Seperti campuran rasa buah pear dan buah ciku. Hehe..

Love~love shape untuk anda..>_<




Kalau nak tahu, buah plum memiliki khasiatnya yang tersendiri. Kaya dengan antioksidan, melancarkan peredaran darah dan membantu penglihatan yang tajam kerana kandungan vitamin C yang tinggi. Selain itu, buah plum ni juga dikatakan mampu mengawal fungsi sistem penghadaman. (RUJUKAN)

Nyum nyum nyum...

Nak sihat? Jom keluar ke pasar cari buah-buahan!=)


._.

9 comments:

  1. buah plam?? tak pernah dengar lak.. hehehe tapi macam pernah tengok buah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mesti kes "malas nak tanya buah apa" ni..hehehe...

      Delete
    2. Bukan malas tapi panggilan sabah ngan sarawak maybe berbeza.. Sebagai contoh, buah pisang adalah panggilan sarawak, kalau sabah Banana... Hahaha gurau erk

      Delete
  2. Salam kenal. terjah dari blog Najmi. mesti sedap plum ini, fav saya. Nice blog...

    ReplyDelete
  3. teringat pulak masa kat ICU dulu. orang yg melawat slalu bagi buah plum. huhu

    ReplyDelete
  4. teringat pula masa kat ICU dulu. orang yg melawat selalu bagi buah ni. huhu

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^