Followers

Monday, May 13, 2013

Nama dan Tugas Malaikat

Hai! Saya masukkan entri ini sekadar ingin berkongsi apa yang telah saya ketahui hari ini. Sebenarnya tadi, saya mencari sesuatu di Google dan terjumpalah satu artikel. Dan saya tertarik untuk berkongsi dengan anda semua.. Tentu semua dah tahu kan? Tak kisahlah, sebab saya memang tertarik.. ^_^

Apa yang membuatkan saya tertarik? Di bawah ini menunjukkan 10 malaikat dan tugas malaikat-malaikat tersebut. Ya, saya memang tertarik nak berkongsi.. Hehe..

  1. Malaikat Jibrail - Menyampaikan wahyu
  2. Malaikat Mikail - Menyampaikan rezeki dan menurunkan hujan
  3. Malaikat Israfil - Meniupkan sangkakala pada hari Akhirat
  4. Malaikat Izrail - Mencabut nyawa
  5. Malaikat Munkar - Menyoal mayat dalam alam kubur
  6. Malaikat Nakir - Menyoal mayat dalam alam kubur
  7. Malaikat Ridhwan - Menjaga pintu Syurga
  8. Malaikat Malik - Menjaga pintu Neraka
  9. Malaikat Raqib - Mencatat amalan baik manusia
  10. Malaikat Atid - Mencatat amalan buruk manusia

Rujukan : 1 dan 2
Ini sahaja. Sekadar perkongsian ya.. =)

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^