Followers

Saturday, November 9, 2013

Bubur Kacang Tetap Rezeki!

Selamat pagi! :)

Kebelakangan ini saya memang sibuk dan jarang berada di rumah. Beberapa hari lepas, saya berkursus di luar. Balik rumah semalam. Masa nak masak nasi, saya lihat beras dah habis. Sedihnya rasa hati. Ada rakan serumah, mungkin dia lupa nak pesan kepada saya untuk membeli beras di pasar. Dia kerja sebagai tukang masak di dewan makan, boleh la dia makan nasi di situ saja. Hehe.. 


Tak apa. Fikir secara positif. Baru saya teringat, sebelum ini saya ada membeli kacang hijau. Saya beli semata-mata nak buat aiskrim. Haha.. Masih ada! Jadi untuk pagi ini, saya masak bubur kacang hijau. Kenyanglah juga.. Tengah hari nanti, entah nak makan apa. Nak ke pasar, leceh.. Ekspress tak ada. Guna perahu, tambangnya mahal. RM100.

Untuk beberapa hari terakhir sebelum cuti ni, mungkin saya akan menumpang kasih di mana-mana rumah orang yang sudi menerima saya. Oh ya, suami kepada kakak kerani di sekolah ni ada menjual burger. Boleh beli burger juga ke.. :p
 

Gambar di atas ini ialah gambar saya bersama ibu angkat saya. Saya balik kursus semalam, terserempak dengan ibu angkat bersama keluarga. Dia baik orangnya.. Setiap kali saya berkunjung ke rumah panjang, memang saya akan melawat ibu angkat saya ni.:)

._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^