Followers

Saturday, March 31, 2012

Earth Hour 2012

"Hai kak.. Boleh tak tutup lampu bilik akak? Earth Hour sekarang ni."

Saya terkejut dan baru teringatkan MMS yang mak cik saya hantar pada saya semalam. Alamak, malunya. Adik junior yang ingatkan saya. Hehe.. Tadi tengah leka menonton Kdrama, "City Hunter". Kemudian pintu diketuk dan junior memberitahu supaya tutup lampu. Lalu saya pun tutuplah lampu.

Saya terfikir, bayangkan kalau satu dunia tutup lampu ataupun hentikan penggunaan elektrik dalam masa satu jam. Sudah tentu bumi dapat 'menarik nafas lega' dalam masa satu jam tu. Sekarang ni pun, dengan menyokong program Earth Hour ni, sekurang-kurangnya dapatlah mengurangkan penggunaan elektrik walaupun bukanlah 100% sebab elektrik berguna juga. Tanpa elektrik, banyak perkara tidak dapat dilakukan. Bayangkanlah kalau tiada elektrik di hospital....? Ish..

Pendek kata, marilah kita sama-sama menjayakan program Earth Hour ni!=)


._.

No comments:

Post a Comment

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^