Followers

Tuesday, November 13, 2012

Kenapa Mesti Negatif?

Hai~ 

Dah makan? Saya baru lepas makan. Kenyang sudah dan saya bersyukur kerana diberi rezeki.. Kemudian, saya melayari internet. Masuk ke web mynewshub untuk melihat berita terbaru dan terjumpa tajuk yang menarik.


Jersi baru Harimau Malaya! Peminat bola sepak ni, sudah tentu tahu kan? Saya bukanlah minat sangat, tapi sekurang-kurangnya tahu la perkembangan sukan semasa.. Hihi.. 

Baca punya baca, tengok tajuk pun dah pelik semacam. Dan habis baca entri tu, saya baca di ruangan komen. Lalalala... Saya dah agak dah.. Ramai yang mengkritik, tapi ada kritikan yang tak membina langsung..

Kenapa ya? Mereka dah berusaha untuk menaikkan nama negara, tapi kita pula memberi kritikan negatif. Begitu juga dengan Proton yang bekerjasama dengan Honda (kalau tak silap), pun kritikan negatif juga yang diberi. 

Balik semula kepada komen tentang jersi baru itu tadi, saya tertarik dengan komen seseorang : 

"brazil punye lagi simple..tp juara dunia lima kali.apa ada pada jersi?"

Pada saya, jersi itu melambangkan negara kita.. Orang luar tengok jersi itu, mereka akan kenal jersi negara kita..=)

Tapi, betul juga kata dia tu. Jersi baru pun nak dikritik. Apatah lagi kalau mereka tak menang ka, entah apa lagi.. Kesian mereka. Mereka dah banyak berusaha untuk negara tercinta.. Tempat kita berlindung ni.. Kita bila lagi ek?

Bagi saya, jersi baru itu ok je. Semoga mereka lebih bersemangat untuk berusaha kuat selepas ni. Semoga mereka terus berjaya dan menaikkan nama mereka. Jangan nakal-nakal! Heee...

# Sekadar pendapat..=)

._.   

26 comments:

  1. First nk cakap.. jersi baru ok je. cool!
    Second, xmau komen pape pasal bola.. Just mengharapkan mereka buat yg terbaik utk negara. All the best guys. Pertahankan piala AFF Suzuki tu okey!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..
      sumbangan mereka yang penting..=)

      Delete
  2. i agree with my baby di atas ekekeke.. dan...dan my baby...

    ReplyDelete
  3. Nice jersey tu.btw sikap manusia mmg suka mengkritik.semua tak kena dimata mereka.tapi segelintir yg bersifat begitu.Apa2 pun kita doakan semoga team bola sepak negara akan terus mengharumkan nama Malaysia dimata dunia. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Fahz

      betul, sedangkan saya sendiri pun suka mengkritik..=p

      Delete
  4. Bagi saya jersi apa pun yang mereka pakai memang bagus, tetapi jika pengurusan FAM dipenuhi dengan orang-orang berkepentingan maka bola sepak kita hanya setakat itu sahaja. Adakah dgn kekalahan untuk kelayakan ke piala dunia, kita anggap baru nak bermula? Saya dah tunggu dari kecik lagi, dan kini uban pun dah mula tumbuh, Malaysia entah bila akan beraksi dalam kejohanan berprestij itu.?

    ReplyDelete
  5. kalau pakaian selesa ,, semua selesa baru ada peningkatan ,, ini gaji kecik , kepala pening nak bayar hutang itu ini ,, main bola pon x kacak ,, palak tention ,, betoll sikk ??

    ReplyDelete
  6. Teacher,

    What are they doing in my hometown? Don't you think they should doing it from Kuching or KL instead?


    Dam protesters marching from Kuantan to parliament

    Posted on November 14, 2012, Wednesday

    RESOLUTE: The Sarawak team carrying banners and marching side by side with fellow environmental NGOs and supporters.

    KUCHING: A group of people from the state are marching 300 km from Kuantan to the Parliament house in Putrajaya to highlight support for environmental issues in the country, including their opposition to the construction of the 12 proposed mega-dams in Sarawak.

    A 13-member Sarawak team representing non-government organisations (NGOs) and individuals led by Baram Protection Action Committee chairperson Philip Jau began the 14-day march yesterday.

    They left Kuantan at 7.30am without incident and were making good progress, Philip told the Borneo Post yesterday afternoon when contacted by mobile phone.

    Before starting the march, an interfaith prayer session reflecting the multi-cultural background of the participants was held to pray for the safety and wellbeing of all the participants, led by a Muslim imam, a Buddhist monk and other religious representatives, he said.

    “We even went to an Indian temple to break coconuts. To me, this is a true representation of 1Malaysia and not lip service,” Philip said.

    The marchers will pass through more than 15 towns on the way to parliament.

    Philip added that they would submit a memorandum to parliament on Nov 19 to demand that the construction of the Baram Dam be stopped.

    http://www.theborneopost.com/2012/11/14/dam-protesters-marching-from-kuantan-to-parliament/

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Azlan Ahmad

      sebenarnya empangan Baram tu tak membawa banyak faedah kepada penduduk sarawak..
      penduduk kampung hilang tempat tinggal, kawasan2 berdekatan selalu banjir..
      bekalan air selalu tak ada..
      bekalan elektrik pula, sesetengah tempat masih tak ada wpun banyak empangan..
      mereka berarak dari Kuantan tu, mungkin ada orang kuat dari Kuantan..
      apapun, sarawak memang dah sangat banyak menyumbang dari segi bekalan elektrik dan air..
      lepas tu apa lagi dah..
      itu jelah komen saya sebagai rakyat jati sarawak..=)

      Delete
  7. PM tak berapa ikut sangat perkembangan bola Malaysia...pasal jersi nih pun baru tau ni ha...huhu

    ReplyDelete
  8. betul tu jersi melambangkan negara pemain itu sendiri.. rakyat Malaysia ni biasa lah lebih byk kreatik negative daripada kritkan yg membina :)

    ReplyDelete
  9. go harimau malaya go! hehe. singgah sambil follow! :D #121

    ReplyDelete
  10. ok ape jersi tu kan ..
    mun mengkritik nang pandai ow.
    suka na jak mengkritik.
    hihi

    ReplyDelete
  11. Ty langsung tak ikut perkembangan , haha.. tapi rasa dierorg nak perform tu lagi penting kot dri nak berbaju macam mana bagai kot , hehe

    ReplyDelete
  12. x reti sangat bab bola2 ni,tapi bila gol,akak pun terlompat2 gak...teruja tgk orng sekeliling bising2..:)

    ReplyDelete
  13. Harap sangat pemain kita konsisten dalam prestasi mereka.

    ReplyDelete

Jemput datang lagi yaa...^__^

Blog Terbaik!!!^__^